Opleidingen

Opleiding Eerste Hulp

Dit is de basisopleiding EHBO, met onafhankelijk examen door Het Oranje Kruis. In een avond en twee zaterdagen leert u wat u moet doen, als het gaat om het verlenen van eerste hulp aan volwassenen, baby's en kinderen.

Inhoud

In 5 lessen leert u wat u moet doen, als het gaat om het verlenen van eerste hulp.

De cursus wordt gegeven door een door het Oranje Kruis gecerificeeerd instructeur. De nadruk ligt op de praktijk, maar er is ook aandacht voor de theoretische achtergrond. Om het oefenen zo realistisch mogelijk te maken worden LOTUS-slachtoffers ingeschakeld.

Deze opleiding gaat in op de hulpverlening aan baby's, kinderen en volwassenen. U leert reanimeren en een AED te bedienen, Stop de bloeding is een nieuw onderdeel in de cursus.

Kosten

Deze cursus kost € 250,00 per persoon, inclusief cursusboek, consumpties (koffie/thee) en examengeld.

Dinsdag 2 april van 19.30 uur tot 22.00 uur

Zaterdag 6 april van 09.00 uur tot 15.30 uur

Zaterdag 20 april van 09.00 uur tot 15.30 uur

Maandag 22 april van 19.30 uur tot 22.00 uur

Dinsdag 23 april examen vanaf 18.30 uur

Gebouw : De Veldkei

Veldkamp 77
7971 BX Havelte

Vragen?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Vergoeding Zorgverzekering

Wist u dat bij veel aanvullende zorgverzekeringen (een deel van) uw opleidingsgeld vergoed krijgt van uw zorgverzekeraar? De website Zorgwijzer heeft een handig overzicht gemaakt. Controleer altijd even bij uw eigen verzekeraar of deze informatie nog actueel is.

Overzicht vergoedingen zorgverzekeraars op zorgwijzer.nl

Reanimatie van volwassenen, inclusief gebruik AED (BLS)

Voor iedereen die geen (langere) EHBO-opleiding wil volgen maar wel de techniek van het reanimeren wil beheersen, bieden wij een reanimatiecursus aan. In twee lessen van ca. 2 uur leert u de BLS (Basic Life Support) technieken bij volwassenen, inclusief het gebruik van de AED.

De Automatische Externe Defibrilator (AED) vergroot de overlevingskans bij een reanimatie. Dit apparaat komt op steeds meer (openbare) plaatsen te hangen. Ook de vrijwilligers van de EHBO-vereniging Steenwijk dragen bij elke EHBO-dienst een AED bij zich.

Geldigheid en herhalingen

Bij het succesvol afronden van een opleiding BLS of PBLS ontvangt u een certificaat dat twee jaar geldig is. De geldigheid is steeds met twee jaar te verlengen door een herhalingsles te volgen. Om de kennis en vaardigheden op peil te houden adviseren wij u echter om jaarlijks een herhalingsles te volgen.